TV, ansiktsskrubbning och chailatte

Sitter och småkollar på miniserien Generation Kill som går på TV6. Ni ser nog rätt väl på bilden vad den handlar om - soldater i krig, haha :P Även om jag inte har kollat sådär supernoga, så är den serien faktiskt bra.

Snart ska jag tvätta ansiktet med min skrubb och gå och göra en chailatte tror jag. Mamma och pappa köpte ett chailattepulver till mig för några veckor sedan, med en smak av vanilj, och det är skitgott verkligen! :D Pulvret heter Drink Me Chai och finns i smakerna Vanilla, Mango eller Spiced. Burkarna finns i 250kg eller hela 1 kg! Finns att köpa på denna sida, dock köpte vi min pulverburk i en teaffär i stan här i Linköping. Och det bästa med vaniljsmaken är att man inte behöver hålla på med att tillsätta socker :D Jag tar bara 4-6 teskedar pulver (beroende på hur stor koppen är), 1/3 eller ibland halva koppen med varmt vatten och resten med mjölk som jag skummat lite halvbra i en kastrull på spisen. Men det funkar ändå! :) Snart är den nuvarande pulverburken slut, och jag tror jag ska sikta på 1 kg burken nästa gång, eftersom pulvret tog slut fortare än vad jag förväntade mig :* Men tycker ni om chailatte, eller te med mjölk överhuvudtaget, så kan jag verkligen rekommendera Drink Me Chailatte Vanilj! :)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: